Ostajan oppaat

Usein kysytyt kysymykset

Mikä on kassajärjestelmän ja kassakoneen ero?

  • Kassakone kerää myyntitietoa vain päivä-kuukausiraporttien tasolla. Järjestelmä tallentaa kaikki raporttitiedot päiväkohtaisesti, jolloin niitä voidaan helposti tarkastella myös jälkikäteen. Helpottaa jatkossa tavaratilausten ja työvuorolistojen suunnittelua.
  • Järjestelmän avulla varastokirjanpito on helppoa, kuten myös hävikkien kirjaaminen
  • Järjestelmän raportointien avulla kehität ja parannat yrityksesi myyntiä, sekä kannattavuutta.
  • Järjestelmän avulla pystyt suunnittelemaan työvoiman tarpeesi tarkasti ja näin säästämään työvoimakustannuksissa.
  • Järjestelmä lisää yrittäjän vapaa-aikaa tuottamalla raportit helposti ja jopa ajastetusti.
  • Järjestelmä toisin kuin kassakone kasvaa toiminnan kasvaessa ja on muokattavissa tulevaisuuden tarpeisiin ja siksi investoinnit pysyvät maltillisina.

Integroitu maksupääte vai erillispääte?

  • Integroidussa kaupan loppusumma siirtyy päätteelle, joten näppäilyvirheiltä vältytään.
  • Erillispääte voi olla myös langaton, jolloin se voidaan esim. ravintolakäytössä viedä asiakkaalle.
  • Integroidulla päätteellä raporttien täsmäyttäminen on helpompaa.

Miksi kassajärjestelmä maksaa enemmän kuin kassakone?

Järjestelmä sisältää paljon muutakin kuin pelkän rahastuksen:

  • Varastovalvonta
  • Katelaskenta
  • Työajan seuranta
  • Myyntihistoria
  • Myyntien vertailu
  • Reseptiikka tai tuotepaketit
  • Myymälätulosteet (hintajulisteet, hyllynreunaetiketit, viivakooditarrat)
  • Asiakasrekisterit
  • Asiakashinnoittelu
  • Kampanjat
  • Kanta-asiakasseuranta
  • Mahdollinen liittymä verkkokauppaan
  • Tuotetilaus järjestelmä (sähköiset tilaukset, liittymät tilausjärjestelmiin)
  • Myyntitilaukset (liittymät rahti- ja varastointijärjestelmiin)
  • Tuoteselosteet/käyttöohjeet/kuvat
  • Useamman kassan samanaikainen ylläpito

Paikallinen kassajärjestelmä vai pilvipalvelu?

  • Paikallinen järjestelmä ei ole riippuvainen internetyhteyksistä.
  • Paikallisen järjestelmän asetuksia ja ominaisuuksia on helppo muokata.
  • Pilvipalvelimen toimimattomuus lopettaa koko järjestelmän käytön.
  • Pilvipalvelussa on paljon vaikeampi tehdä asiakaskohtaisia muutoksia tai ominaisuuksia.
  • Pilvipalvelun ohjelmisto ei koskaan tule omaksi, joten jatkuvat kustannukset tulevat olemaan suurempia.
  • Jos pilvipalvelun toimittajan toiminta loppuu, myös ohjelmiston toiminta loppuu.

Oma vai vuokrajärjestelmä?

  • Ostettaessa koko järjestelmä (laitteisto ja ohjelmisto) siirtyvät omistukseesi.
  • Rahoitusleasingillä maksetaan sopimuksen ajan vuokraa, jonka jälkeen voit lunastaa järjestelmän omaksesi. Vuokrat ovat kokonaan verotuksessa vähennyskelpoisia.
  • Näissä molemmissa tapauksissa mahdolliset ylläpito- ja tukipalvelut maksetaan erikseen.
  • Vuokrauksessa maksetaan vuokraa vähintään sopimuskauden ajan eikä järjestelmää voi lunastaa itselleen. Ylläpitokustannukset yleensä sisältyvät vuokraan. Tukipalveluista voidaan tehdä erillinen sopimus.
  • Vuokrattaessa ylläpito ja tukipalvelukustannukset kohoavat varsinkin vuokra-ajan päätyttyä huomattavasti korkeammiksi.

Mikä on SKJ-ylläpitosopimuksen sisältö?

  • Oikeus päivittää palvelimelta omaa ohjelmistoversiota milloin haluaa. Päivityspalvelu ei sisälly hintaan.
  • SKJ Wiki käyttöohjesivuston käyttöoikeus.

Mikä on MK-Kassamasiinan tukipalvelu?

  • Sisältää neuvonnan ja tukipalvelun arkisin 8-16 puhelimitse tai sähköpostitse.
  • Ei sisällä ohjelmistopäivityksiä tai ohjelmiston räätälöintejä ja muutoksia.
  • Kuukausiveloitus veloitetaan kolmen kuukauden välein.

Mikä tekee ohjelmiston käytöstä helppoa?

  • Ohjelmisto on Suomessa tehty ja täysin suomenkielinen.
  • Ohjelmisto on selkeä ja looginen rakenteeltaan.
  • Kassan käytön omaksuminen on nopeaa ja helppoa.
  • Järjestelmän asennuksen yhteydessä annetaan kattava peruskoulutus.
  • Raporttiasetuksia ei tarvitse muistaa, ne voidaan tallentaa.
  • Käyttäjän tukena on kattava käyttöohjesivusto.

Ota yhteyttä

    MK-Kassamasiina Oy

    Yhteystiedot

    Kalevantie 25, 20520 Turku
    myynti@mk-kassamasiina.fi
    p. 010 397 1301

    Tukipalvelu

    tuki@mk-kassamasiina.fi
    p. 010 397 1301

    Kohteen SKJ Systems logoKohteen Verifone logoKohteen nets logoKohteen Toshiba logoKohteen Sam4s logoKohteen Seitatech logo